21.10.2022

MILRAM brengt een frisse wind

DMK merk blijft haar profiel aanscherpen met nieuw verpakkingsontwerp
Bremen, 21 oktober 2022.
Het vlaggenschipmerk van de DMK Group zorgt voor een frisse wind op de stand van MILRAM (strand) met een 360-graden herlancering van de verpakking. Vanaf november zullen de nieuwe ontwerpen voor de zuivelproducten van het merk in de winkels verkrijgbaar zijn. Het MILRAM kaasassortiment zal als eerste worden gelanceerd - de andere assortimenten volgen later. De kern van de nieuwe uitstraling is het plaatje dat al bekend is van tv-commercials en merkcommunicatie: de "MILRAM strandhut".

Na ongeveer 10 jaar het bestaande ontwerp, volgen nu ook de verpakkingen van het Zuivelassortiment de strategische lijn van het merk MILRAM. "Met de herlancering van de verpakking voeren we consequent beleid om het profiel van ons merk verder aan te scherpen. Omdat we willen dat consumenten het merk herkennen in een uniforme merkidentiteit", zegt Nicole Liedloff, Marketing Director Brand Retail.

De Noord-Duitse oorsprong van MILRAM in combinatie met een frisse smaak en een ongedwongen levensstijl biedt enorm veel onderscheidingsmogelijkheden. "Het vormt ons DNA en geeft ons merk een gevoel van thuiskomen. De strandhut visualiseert dit alles perfect - daarom wordt dit ook visueel meegenomen in de nieuwe ontwerpen", aldus Liedloff. In de toekomst zal het uiterlijk van de strandhut aanwezig zijn op de achtergrond van alle verpakkingen. Het vernieuwde MILRAM logo past harmonieus bij blauwe kleurelementen als de "lucht en zee" in het bovenste deel van de verpakking. De nieuwe look wordt aangevuld met verschillende kleurcodes in een "penseelstreek"-look voor elk product in het onderste deel van de verpakking. In marktonderzoeken scoorde het nieuwe ontwerp bovengemiddeld.

De frisse aanpak wordt ook ondersteund door de nieuwe merkboodschap "MILRAM – macht´s euch einfach lecker (maak het gewoon lekker)". "Vooral als het om eten gaat, zijn de dingen tegenwoordig erg gericht op het verstand. Daarom willen wij onze klanten juist aanmoedigen om meer naar hun buikgevoel te luisteren. Want of ze nu kiezen voor onze veganistische of zuivelproducten - wat telt is het gevoel van verwennerij met iets lekkers," benadrukt Liedloff.

Het ontwerp voor het veganistische assortiment, dat eerder al werd ontwikkeld als onderdeel van de strategische lijn, krijgt slechts een kleine facelift met de herlancering van de verpakking: een herzien MILRAM-logo.

Het nieuwe MILRAM ontwerp werd samen met het bureau Pacoon ontwikkeld. Naast een aankondiging op de MILRAM zelfbedieningskaasverpakking en sociale media maatregelen en Verkooppunt promoties wordt de herlancering ook ondersteund met een nieuwe tv-commercial voor kaas uit het schap, die uiteraard inhaakt op het thema "strandtent" en zo het nieuwe design vanaf januari presenteert.