01.12.2022

DMK laat op de FIE zien hoe consumententrends worden omgezet in zuivel- en niet-zuiveloplossingen

Oplossingen voor de veganistische markt
Bremen, 1 december 2022
De DMK Group presenteert dit jaar op de FIE nieuwe concepten van de business unit Industrie die rechtstreeks voortvloeien uit de behoeften van de markt. Na de pandemie is het gezondheidsbewustzijn van de consument ongekend hoog en worden alle productcategorieën op de proef gesteld. Om succesvol te zijn op de markt is het niet alleen belangrijk om deze verschuiving in het bewustzijn te begrijpen, maar ook om de technische knowhow te hebben om dit te vertalen in oplossingen die werken. Onder het thema #Trendslation- we transformeren trends in zuivel- en niet-zuiveloplossingen, introduceert DMK zijn onlangs gelanceerde Velander®, een veganistisch kaasalternatief dat speciaal is ontwikkeld voor warme toepassingen. Daarnaast zal de business unit Industrie nieuwe zuivel- en veganistische producten presenteren die inspelen op trending topics zoals het verbeteren van de voedingswaarde-vermelding op verpakkingen. Experts van wheyco, DP Supply en DMK Ingredients zullen aanwezig zijn om de toepassingsmogelijkheden en de aanpassing ervan aan individuele merkbehoeften te bespreken. Tijdens de live cooking met de bekende chef-kok en impulsgever Heiko Antoniewicz worden tal van culinaire inspiraties aangeboden.

Oplossingen voor de veganistische markt
Plantaardige voeding is een van de belangrijkste voedseltrends van onze tijd geworden. Als zuivelexpert is DMK ook in staat om plantaardige oplossingen aan te bieden die technisch haalbaar zijn en de consument inspireren. Met Velander®zet DMK hier een nieuwe standaard op de markt: want het product kwam in tests van klanten en consumenten als best beoordeelde veganistische kaasalternatief uit de bus en is ook een van de eerste voor industrieel gebruik. Andere veganistische oplossingen die op de beurs van dit jaar kunnen worden ontdekt, zijn de "inkapselingstechnologie" die door dP Supply wordt gepresenteerd.

Mindful nutrition in beeld
Volgens de laatste studies van het "Gemeenschappelijk Centrum voor Onderzoek van de Europese Commissie" (1) kunnen "voedingswaarde-etiketten op de voorkant van verpakkingen de consument op weg helpen naar een gezondere voeding". DMK vertaalt deze trend naar bewuster eten in oplossingen met minder vet en zout, zonder afbreuk te doen aan smaak of textuur. Op de beurs van dit jaar kunnen bezoekers in dit verband heerlijke creaties ontdekken die ook ingaan op andere thema's zoals eiwitten voor veganistische consumenten.

Koken met Heiko Antoniewicz
Tijdens het live cooking met de bevlogen en professionele kok Heiko Antoniewicz zijn bezoekers getuige van de diverse oplossingen en toepassingsmogelijkheden van DMK producten. Tegelijkertijd kunnen ze heerlijke creaties proeven en praten met deskundige teams ter plaatse.

"Wat uiteindelijk telt is hoe de eindconsument een product ervaart. Consumenten zouden geen compromissen moeten sluiten tussen smaak en gezondheid, en zij zouden met de juiste producten de levensstijl van hun keuze moeten kunnen leiden. Bij DMK hebben we de technische knowhow om dit mogelijk te maken.  Wij willen merken helpen de kansen hierin te benutten", zegt Dr. Annika Schrader, Marketing Director voor de Industry Business Unit van de DMK Group.

Bezoek voor meer informatie de DMK-experts op Stand 7.2 G30 op de FIE van dit jaar.