16.01.2023

DMK Group: wijzigingen in het managementteam

Markus Blömer en Thomas Hermann nemen functies over in het managementteam van DMK
Bremen, 16.01.2023.
Er zijn twee wijzigingen in het managementteam van Deutsches Milchkontor (DMK). Met ingang van 1 januari 2023 heeft de DMK Group het managementteam uitgebreid met de informatietechnologiefunctie, dit om zich in de toekomst nog centraler op dit themagebied te concentreren. De nieuwe functie zal worden ingevuld door Markus Blömer (55), voorheen Global Head of Corporate IT bij DMK.

Een tweede verandering betreft de divisie Supply Chain Management (SCM). Hermann Köster (60), momenteel COO Supply Chain Management, gaat op eigen verzoek in het voorjaar van 2024 met pensioen. Thomas Hermann (54) neemt de functie over op 1 april 2023. Thomas Hermann is afkomstig van Danone.

Uitgebreid managementteam
Digitalisering en moderne informatietechnologie spelen in haar strategische doelstelling visie 2030 een essentiële rol voor de DMK Group. In dit verband breidt het bedrijf het managementteam uit met de functie van Chief Information Officer (CIO). "Een van onze belangrijkste projecten van vorig jaar, maar ook van dit jaar, is de verdere strategische en operationele ontwikkeling van de informatietechnologie in het bedrijf en op de zuivellocaties", zegt CEO Ingo Müller. Deze functie is dan ook toegevoegd aan het managementteam om het belang van dit onderwerp tot uitdrukking te brengen. Met Markus Blömer neemt het vorige Global Head of Corporate IT de nieuwe verantwoordelijkheid op zich. "Ik ben blij met het vertrouwen in het werk van mijn team tot nu toe. Tegelijkertijd is de nieuwe taakverdeling met de integratie in het managementteam ook een uitdaging voor het hele IT-team, die we graag aangaan", legt Blömer uit. De nieuwe functie rapporteert aan CFO Dr. Frank Claassen.

Successieplan in de Supply Chain Management divisie
De vorige COO Supply Chain Management Hermann Köster heeft besloten het bedrijf in het voorjaar van 2024 te verlaten. "Het is met één lachend oog en één huilend oog dat ik besloten heb het actieve beroepsleven achter me te laten," zei Hermann Köster. "Ik kijk terug op een lange, geweldige tijd bij DMK. Vooral het recente verleden, gekenmerkt door crisissen, moeilijkheden in de toeleveringsketen en pandemieën, was zeer veeleisend. Tegelijkertijd is er een gevoel van WIJ ontstaan dat steeds meer naar voren komt als een kracht van het bedrijf," voegt hij eraan toe. Hermann Köster zal tot zijn pensionering als adviseur aan de onderneming verbonden blijven.

Op 1 april 2023 zal Thomas Hermann de functie overnemen en rapporteren aan CFO Dr. Frank Claassen. Hermann komt van Danone.

Thomas Hermann werkt sinds 2008 bij Danone. Na diverse managementfuncties op het gebied van supply chain en inkoop was hij laatstelijk als Senior Director Logistics Excellence verantwoordelijk voor het beheer van een wereldwijd CoE (Centre of Excellence) voor de optimalisering en transformatie van de bedrijfsbrede logistieke structuur en strategie.

Dr. Frank Claassen, CFO van de DMK Group: "We zijn verheugd dat we Thomas Hermann als manager voor deze functie hebben weten te strikken, die met zijn ervaring ons en de functie een belangrijke impuls zal kunnen geven bij onze vooruitgang. In dit verband gaat mijn dank uit naar Hermann Köster. Samen met het team heeft hij de afgelopen jaren de hele toeleveringsketen voortdurend verder ontwikkeld. De efficiëntie van logistiek is de afgelopen jaren op indrukwekkende wijze aangetoond met moeilijke factoren zoals pandemieën of de Oekraïne oorlog. Ik wens hem het allerbeste voor zijn verdere privé-weg."

Thomas Hermann over zijn nieuwe taak: "Ik kijk ernaar uit om binnenkort deel uit te maken van het team van DMK en voort te bouwen op het succesvolle werk dat daar de afgelopen jaren is verricht. Een functionerende voorzieningsketen is een basisvoorwaarde om miljoenen mensen van voedsel te voorzien. Deze innerlijke gedrevenheid van DMK is voor mij een motivatie om mijn uitgebreide ervaring in het bedrijf in te brengen en zo bij te dragen aan het beheersen van toekomstige uitdagingen."

Hermann Köster