16.06.2022

DMK Group benoemt nieuwe COO voor de business unit Industry

Frans Vlaar volgt Alexander Godow op.
Bremen, 16 juni 2022.
Frans Vlaar (57) zal op 1 augustus 2022 de functie van Chief Operating Officer (COO) van de business unit Industry binnen de DMK Group op zich nemen. De Nederlander volgt Alexander Godow op, die vorig jaar op eigen verzoek het bedrijf verliet voor een carrièreswitch.

Frans Vlaar komt van Centrient Pharmaceuticals, een in Nederland gevestigde wereldwijde business-to-business leider in duurzame generieke farmaceutische producten. Daar was hij het laatst verantwoordelijk als Chief Commercial Officer en lid van het Executive Leadership Team. Hij heeft een master in chemische technologie, wordt beschouwd als een ervaren manager en brengt vele jaren expertise in algemeen management, strategie, commerciële excellence en innovatiemanagement mee.

Ingo Müller, CEO van de DMK Group:"Wij zijn verheugd in Frans Vlaar een uiterst bekwame manager voor deze functie te hebben aangetrokken. Met zijn uitgebreide know-how zal hij de Business Unit Industry een belangrijke impuls kunnen geven op haar weg voorwaarts. Ik heb Frans Vlaar leren kennen als een positieve persoonlijkheid en een teamspeler met het vermogen om wereldwijd teams te overtuigen. Ik wens hem veel succes in zijn nieuwe rol bij DMK Group en kijk uit naar een vertrouwensvolle en succesvolle samenwerking." In dit verband sprak Müller zijn dank uit aan Martin Humfeldt (Directeur Operations BU Industrie) en Sierk Weisser Krepetin (Directeur Sales BU Industrie). Beiden zullen in de toekomst aan Vlaar rapporteren en hebben de BU op interim-basis geleid. Müller: "Zij waren direct bereid om deze persoonlijke 'extra mijl' te gaan voor het bedrijf en hun Industry-teams."

"B2B is voor mij een uitermate boeiend vakgebied, omdat je samen met klanten de juiste oplossing voor hen kunt ontwikkelen. Werken in dit vakgebied betekent ook actief vormgeven aan de markt van morgen en in een vroeg stadium nadenken over nieuwe trends en ontwikkelingen. De BU Industry speelt een belangrijke rol in het mission statement 2030 van de DMK Group - de taken die mij daar te wachten staan stellen mij in staat mijn jarenlange ervaring toe te passen in een boeiende werkomgeving en bij een toekomstgericht bedrijf",
 legt Frans Vlaar uit.