21.01.2020

DMK Group breidt strategische partnerschappen in de ijssector verder uit

Bremen, 21 januari 2020
De DMK Group breidt haar bestaande portefeuille in de ijssector uit met nieuwe creaties voor de merken Milram en Baileys en breidt ook de samenwerking met bekende merken verder uit: na Bahlsen vorig jaar kan DMK Ice Cream nu de volgende samenwerking met Ahoj-Brause aankondigen, precies op tijd voor het komende ijsseizoen. Vanaf maart 2020 zal een nieuw, spannend productconcept in de detailhandel beschikbaar zijn in de vorm van de Ahoj-Brause 'Brause-Becher'.

De grootste zuivelcoöperatie van Duitsland kan in het kader van haar strategische heroriëntatie terugblikken op een succesvolle ontwikkeling in de ijssector. "We willen ons ijssucces van vorig jaar voortzetten. Voor de DMK Group ligt de focus in 2020 dan ook op de verdere consistente ontwikkeling en uitbreiding van winstgevende merkactiviteiten, die nu al goed zijn voor 15 procent van de totale activiteiten. Daarnaast ligt de focus op het optimaliseren van processen en het aanzienlijk verhogen van de distributie", legt Marcus-Dominic Hauck, COO van DMK Ice Cream, uit. "De bekendheid van onze producten bij klanten en eindgebruikers is een basisvoorwaarde voor een positieve merkontwikkeling. Hier willen we op inspelen met gerichte communicatiemaatregelen om zo de merkactiviteit in het ijssegment voortdurend verder te ontwikkelen."

Baileys en Milram met nieuwe producten in de vriezer

DMK Ice Cream start het ijsseizoen 2020 met een aantal nieuwe producten voor Baileys, en vanaf maart wordt het segment met 500ml-bekers aangevuld met het nieuwe product Strawberries & Cream. Verder wordt de mixbox 'Mini Selection Pleasure' gelanceerd. Drie soorten Baileys ijslolly's in een praktische dessertgrootte van elk 55 ml zijn bedoeld om extra gebruiksmogelijkheden te genereren en vormen een aanvulling op de klassieke ijslolly's van 90 ml die vorig jaar al met succes op de markt zijn gebracht.

Er waait ook een nieuwe wind rond het merk Milram: DMK introduceert nu de populaire ijsvarianten op basis van karnemelk met de smaken aardbei en citroen in het sterke segment van de hoorntjes om te voldoen aan de vraag van de consument naar variëteit en convenience. Verkrijgbaar in een mixbox voor afwisseling in de zomer.

DMK breidt haar merkenportefeuille uit met Ahoj-Brause

Een andere belangrijke bouwsteen voor DMK is de nieuwe samenwerking met Katjes Fassin. Samen met het cultmerk Ahoj-Brause laat DMK Ice Cream vanaf maart de harten van de fans van bruissnoepjes sneller kloppen door de populaire smaak nu ook als ijs op de markt te brengen. Het lievevrouwebedstro-frambozenijs met citroensaus-topping en originele Ahoj-Brause parels, in combinatie met het opvallende design van het merk, moet zorgen voor een hoge mate van herkenning en nieuwe aanknopingspunten met de doelgroep. Met een op maat gemaakte influencer- en social-mediacampagne moet de nieuwe creatie in de loop van het seizoen een breed publiek bereiken.